6

spatiebalk

Read More

Serious Games // 2016 // 3D Video Game

Serious Games


2016 // SCHOOL // 3D VIDEO GAME

Contributie: conceptualisering // ontwikkeling // storytelling

In het 3e blok van het 2e jaar van mijn opleiding moesten we een "serious game" maken. Het overkoepelende onderwerp was: de problematiek van stress onder studenten.

We hadden de keuze uit een aantal onderwerpen binnen het hoofdonderwerp. Hetgeen waar wij op uitkwamen was: je wordt geleeft. Na grondig onderzoek hebben we gevonden dat "geleeft worden" toch meer met jezelf te maken heeft dan we in eerste instantie dachten. Kijk bijvoorbeeld naar het gegeven dat er bij veel mensen verwacht wordt dat ze door moeten studeren. Om studenten hier bewust van te maken hadden we het idee om een game te maken waarbij je als speler in een vicieuze cirkel terecht komt. Hoe kom je hier weer uit? Simpel: door in de andere richting te lopen dan hoe de game gemaakt is.

Opbouw verhaal

Prototypen

Verloop ontwikkeling van het spel